Waarom moet je als ondernemer promotieartikelen gebruiken? 

Door promotionele artikelen strategisch te gebruiken kun je meer leads krijgen. Ook kunnen de promotieartikelen zowel de klantloyaliteit als de merkbekendheid vergroten. Het is hierbij over het algemeen wel belangrijk dat je een campagne bouwt op deze producten, al kun je het artikel ook afstemmen op een bepaald thema. Als je webcams verkoopt is waterflessen bedrukken met een foto die gemaakt is met zo’n camera bijvoorbeeld een aanrader, al zijn er nog veel meer mogelijkheden. Vanwege de onderstaande redenen moet je als ondernemer zonder twijfel gebruik maken van promotieartikelen. 

Promotieartikelen zijn beter dan visitekaartjes 

Promotionele producten geven een unieke en creatieve flair aan reclamecampagnes. Er zijn zoveel opties voor de items waar je het naam van je bedrijf op kunt zetten. Hoewel er altijd plaats is voor een visitekaartje en het zeker verstandig is om hier gebruik van te maken, gaan promotionele producten eigenlijk nog een stap verder. Promotieartikelen zullen bijvoorbeeld veel langer gebruikt worden door de klant, kunnen worden aangepast aan je specifieke doelmarkt en laten de creativiteit van je bedrijf goed zien. Waterflessen bedrukken met je logo is dan ook een goed idee aangezien dit veel gebruikt zal worden door je consument.

Waterflessen bedrukken is een budgetvriendelijke marketingtool

Promotionele artikelen zijn daarnaast ook nog eens kosteneffectief in vergelijking met andere populaire vormen van reclame wanneer je het doel hebt om je merk op te bouwen. Vergelijk de kosten van waterflessen bedrukken met de naam van je onderneming bijvoorbeeld eens met het laten zien van een reclamespotje op televisie. De meeste merkartikelen maken gebruik van mond-tot-mondreclame om de kosten per vertoning te verhogen. Aangezien promotionele producten doorgaans van de ene persoon op de andere worden doorgegeven, zal je merkreputatie enorm profiteren van meer vertoningen. Dit is dus zeker goed mogelijk met behulp van promotieartikelen.

Mogelijkheid om op te vallen tussen de concurrentie

Omdat ze uniek zijn, helpen promotionele producten je bedrijf zich te onderscheiden van je concurrenten. Ook maken de promotieartikelen het voor je klanten een stuk gemakkelijker om je merk direct te herkennen zodra ze je logo zien. Als het item iets nuttigs is, zullen klanten het vaak zien omdat ze het met enige regelmaat gebruiken en aan je denken wanneer ze er gebruik van maken. 85 procent van de mensen doet bovendien zaken met de adverteerder nadat ze een promotieartikel hebben ontvangen, dus waterflessen bedrukken en geven aan je klanten zorgt ervoor dat ze loyaal worden en blijven.

Promotieartikelen genereren meer leads en omzet

Promotionele producten zijn daarnaast meer dan branding tools, het zijn namelijk ook nog eens lead generators. Deze artikelen hebben bewezen een langdurige indruk op klanten te maken. Sterker nog, zes op de tien mensen bewaren promotionele producten tot wel twee jaar! Hierdoor blijf je dus eigenlijk twee jaar lang constant in het hoofd van de klant omdat ze je promotieartikelen gebruiken. Dit is dus een goede reden om zeker zulke items te laten bedrukken met het logo van je bedrijf om vervolgens ze te geven aan de mensen die een bestelling bij je plaatsen bijvoorbeeld.